fredag 16. august 2013

Tredje dag med opptak - Første vokalinnspillingsdag

Hei igjen! :)

Da er jeg tilbake etter "ferien" godt uthvilt og bare litt solbrent.

Her har vi ankommet Omni Sound Studios for første dag med vokalopptak. Dette er tydeligvis et studio som spesialiserer seg på stemmeopptak og mastring. Jeg tipper det i alle fall.

Og her er konsollen i det gjeveste rommet på Omni. Omfattende oppsett...

Du kan ikke se det på dette bildet, men lengst borte til høyre er et vindu hvor man kan se inn til/ut fra opptaksrommet. Helt konge lyd og klang både i kontrollrommet og opptaksrommet! Også her bruker de Pro Tools. "Alle" bruker visst det nå for tiden.

Her sitter vi når vi lytter til innspillingene. Deilige stoler! ;)

En assistent tilhørende Omni bistår Dave med å komme igang med dataoverføring.

Etterhvert tar Josh (sønnen til Dave) over teknikerstolen. Han er en FANTASTISK dyktig tekniker! Å jobbe med disse folka er rett og slett en drøm! Har aldri arbeidet så systematisk, metodisk og effektivt før! Men det blir IKKE hastverksarbeid! Stol på meg! ;) Kvaliteten på det som produseres er rett og slett i toppskiktet.

Her er jeg inne på innspillingsrommet. Har fått høydetilpasset notestativet så jeg kan myse på iPaden min uten å stå tvekroket hehe.

Når vi var ferdige for dagen, spiste vi på en av byens fineste indiske restauranter.

Flott sted med veldig god mat og hyggelig betjening...

... som har tilgang på noen helt HESLIGE toaletter. Knall orange! Grøss!

Er det virkelig nødvendig å påminne personalet på et SPISESTED om dette??? Haha! :)

Og dagen endte med en spektakulær solnedgang...

... og en magisk måneoppgang!

Tilbake i morgen med ny oppdatering. Vi sees!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar