onsdag 14. august 2013

Andre dag med opptak

I dag hadde vi den lengste dagen vår hittil: fra klokken ti om morgenen til fem om ettermiddagen. Helt passe, syns jeg. I dag har vi blitt ferdig med innspillingen av all musikken. Om et par dager begynner vi på innspillingen av hovedvokalen. Det blir spennende! I mellomtiden: her er noen bilder fra dagen i dag:

Teamet er samlet og klar for action! Den sofaen er så god å ha når man skal lytte til det som har blitt spilt inn. NEI!: Den er IKKE til å sove på! ;)

Omfattende produksjon: Et vanlig prosjekt (vokalinnspilling ikke medregnet) består vanligvis av rundt tretti spor. Det er noe å holde orden på, ja! Et opptak er vanligvis unnagjort på rundt en times tid per låt.

Se her!: Trippel platinatrofeet til Celine Dion. Er fra et av hennes første album som ble produsert her...

... og hun er ikke den eneste Quad har mottat utmerkelser for. Er i gode hender her borte med andre ord! Gjør meg også veldig ydmyk faktisk. Tenk at ejg er så heldig å få være her. Takknemlig!

Veldig inntens... pause... ;) De tar vanligvis ikke stort mer enn fem minutter etter hver innspilling. Og noen ganger må man jo også vente på at andre musikere skal gjøre seg ferdige. Damen på bildet, Jena, er pressetalsperson, leder for markedsføring og koordinator i Lamon Records.

VELDIG inntens samtale, hehe. Sjekk beinstillinga! Men ikke undervurder disse to for de er FARLIG flinke!

Dette bildet er fra ett av rommene i Studio A. Ligger rett ved siden av hovedsalen.

Ikke så aller verst trommeoppsett, hæ?...

... og skule man gå tom, har man alltids muligheter for utvidelse...

... og trommeloopmaskiner har man også tatt med seg. Pluss en hel del annet stæsj. Jeg liker!

Quad har stående et ekte Hammond-orgel med ekte Leslie-kasse. Niiice. Og, ja, jeg bruker det på albummet mitt. ;) I rommet bak står et gammelt og ærverdig YAMAHA C7 flygel. Helt KONGE lyd i det!

Aaron, hovedtekniker, sørger for at JEG blir fornøyd. ;)

Vennligst IKKE rør dette oppsettet! Sjekk ut spaghettiklasen av kabler i midten av bildet. Glad jeg slipper å holde styr på den!

Endt dag og gutta rydder etter seg. Det gikk også i rekordfart: 15-20 minutter!

Her har produsenten min sittet i to dager og spilt gitar samtidig som han har koordinert hele innspillingen.

Og er her hele teamet samlet. Fra venstre: Aron (han som lener seg på mikseren. Hovedtekniker og kommer fra New York), Brett (han i går t-skjorte. Assisterende teknikker), Josh Moody (Perkusjon. Sønn av Dave Moody. Er også innspillingsleder for filmingen av musikkvideoene), Dave Moody (Produsent og gitarist (kassegitar og mandolin), Lewis Wells (Fyren bak meg. Pianist, organist og alle andre tangentinstrumenter), Tim Smith (Ved siden av meg til høyre. Bassist, både el og akkustisk) og Kelly Back (Elektrisk gitar). Jeg er så takknemlig over å ha fått jobbe med denne fantastiske og talentfulle gjengen! Håper det blir mer! Uansett et minne for livet!

I morgen tar vi fri, men vi her forhåpentlgvis tilbake på fredag eller lørdag. Until then... Take good care!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar