onsdag 21. august 2013

Sjette dagen med opptak - Videoinnspillingene fortsetter...

God morgen (der du er)
Gdd kveld (der jeg er)

Håper du har fått sovet godt/har hatt en god dag. Det har jeg i alle fall: begge deler! I dag fortsatte vi med innspillingene av musikkvideoene...

Se hva vi oppdagen på veien til location!: En trailer på en trailer! :D Herlig måte å reklamere på! Lurer på om jeg noensinen kommer til å pryde en lastebiltilhenger på en sånn måte?

I dag gikk turen til First Baptist Church midt i sentrum av Nashville. Utenfor ser kirken liten og gammel ut. Men når du kommer på innsiden, ser du at den er skikkelig svær! En vakker kirke og et flott konsertlokale! Her kunne jeg godt tenke meg å ha lovsangskonsert for å si det sånn! Men akkurat nå er jeg veldig takknemlig for å få spille inn musikkvideo her! Tusen takk First Baptist Church Nashville for at vi fikk filme hos dere!

En kamerakran. Josh bruker den manuelt i dag. Dette er rett ved alteret, noe du sikkert har gjettet allerede... Smarte deg... ;)

Jeg får siste touch-up av "verdens beste, hyggeligste og kuleste sminkør" rett før start.

Hvem var det som sa noe vitig her?! Nei, ikke se på den teite posingen min! Se heller på hvor kult det blir på videokameraskjermen!

Innlevelse! Det er ikke lett å stå og synge forran absolutt ingen mennesker. Satser på at det blir bra på filmen. ;)

Det nyyyydeligste mosaikkvinduet jeg noen gang har sett! Skulle gjerne også få testet ut orgelet her! Er stas med et ekte kirkeorgel. Klangen i salen er helt spesiell!

Oversiktsbilde fra galleriet. Det virker som det er plass til like mange oppe som nede. Og SE på de FANTASTISKE vinduene!...

... de gir en helt spesiell atmosfære. Enda bedre å oppleve dem i virkeligheten enn på bilde.

Selv om vi filmet mesteparten av film to inni kirken, ble det til at vi også filmet litt i kirkens atrium. En nydelig liten hage.

Er en god del utstyr som kreves når det skal filmes SKIKKELIG! Tar sin tid både å rigge og rydde.

Ny location. Denne gangen har vi kommet til Parlor Productions, også det i sentrum av byen. Her filmet vi mer på film to og en del andre småklipp til blant annet en EPK (elektronisk pressekit). Mye bra utstyr her. I følge mine spioner, er disse studiomonitorene enda et hakk gjevere enn dem på Quad Studios! Det er vanskelig å forestille seg!...

Bilde fra vokalinnspillingsrommet. Godt utstyr her også.

Hva er vel et studio i Nashville uten en gitar hengende på veggen?...

... og her har vi enda en gitar! Fin pynt... ;) Spørs nok om ikke de er gode å spille på også. Har en mistanke om det...

Nydelige lysekroner i taket i hovedinnspillingsrommet...

... hvor crewet akkurat nå holder på å rigge opp til filming.

Enda et YAMAHA C7 flygel. Det florerer (yngler???) av dem her! :) Men så har de fiiiin lyd også!

Og vi er i gang... igjen! :) Å spille inn film er tidkrevende, men veldig moro!

Jeg har valgt å kalle dette bildet "Øredøvende inderlighet og gitar". Selv om vi må ta opptak etter opptak, samme greiene om igjen og om igjen, er det så gilde folk å jobbe med at tiden flyr! Josh er akkurat like dyktig og hyggelig som de beste innspillingslederne i Norge! Jeg er HELDIG som får jobbe med ham!

Amerikanerne har skjønt hvordan man skal lage bobiler: Svære minibusser med henger for ORDENTLIG bil! Godt jobba! Slikt ser man aldri (?) på norske veier! Hvem trenger vel hus når man har sen slik en? ;)

I morgen er det siste hele dag i Nashville. Hui som tiden flyr!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar