tirsdag 13. august 2013

Første dag med opptak

I dag har vi begynt på selve innspillingsjobben. I to dager nå skal vi jobbe med å spille inn instrumentene på de ti sangene. Vi befinner oss i legendariske Quad Studios - et studio som har gjestet Celine Dion, Jackson Five, Tayler Swift, min personlige sang-helt Michael W. Smith og mange, mange andre.

Fra kontrollrommet i Quad Studio A - det største av fire studio i Quad-bygget. Tipp topp moderne utstyr og folk som VET hvordan det skal brukes.

Pianist (til venstre) og trommis i gang med rigging. De holder på i hovedsalen i Studio A. To dyktige musikere dette her.

Trommesettet som benyttes. Døren ut leder til nok et innspillingsrom bak.

Hele hovedsalen i Studio A. Kjempebra klang i dette rommet!

Hovedrommet sett fra kontrollrommet.

Her står jeg i vokalinnspillingsrommet. Ikke særlig god plass her, hehe. Spiller ikke inn hovedvokal disse dagene, men en slags ledevokal slik at musikerne vet hvorhen de er i låta mens vi spiller den inn. Lydsjekk på monitor to vel sånn ca ingen tid... ;) Ting er veldig effektivt organisert her.

I full gang med innspilling av en av låtene mine. Vi rakk fire i dag. De seks siste tar vi i morgen.

To svært dyktige teknikere i full sving. Disse gutta vet virkelig hva de holder på med! Har aldri sett noen arbeide så raskt i et teknikerrom noen gang!

Igjen: hovedtekniker og hans assistent. Dette bildet er tatt midt under en innspillingssekvens.

Kontrollerrommet sett fra Studio A.

Dette har virkelig vært en spennende dag. Resultatet kommer til å bli knallbra! Gåsehudfaktor! Moroa fortsetter i morra!

I dag, på dagen, er det tre år siden Bettan trakk meg ut som finalist til X Factor 2010. Fredag 13. august kommer alltid til å være en spesielt minnerik dag for meg. Jeg er så takknemlig som får drive på med min lidenskap - tre år etter eventyret startet. Og nå skal jeg endelig få spilt inn en plate jeg har drømt om å lage et halvt liv. Kjære Bettan: Tusen, tusen takk for at du hadde, og fremdeles har, troa på meg. Er deg evig takknemlig!

Sees igjen i morgen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar